Hodnotící zpráva dostupnosti vozidel
Hodnotící zpráva dostupnosti vozidel na P3 Plzeň – Domažlice město
ve smyslu článku 5a odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 1191/69 a č. 1107/70, ve znění pozdějších předpisů
Tato hodnotící zpráva je zpracovávána v souvislosti s nabídkovým řízením „Výběr dopravce pro uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné drážní osobní dopravě na lince P3 Plzeň – Domažlice město“ (dále jen „nabídkové řízení“), které je zadáváno Objednatelem – Plzeňský kraj, se sídlem Škroupova 18, 306 13 Plzeň, IČO: 70890366 (dále jen „Objednatel“).
Na základě článku 5a odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 1191/69 a č. 1107/70, ve znění nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/2338, objednatel vyhodnotí, zda je třeba přijmout opatření k zajištění účinného a nediskriminačního přístupu k vhodným kolejovým vozidlům. Takové hodnocení zohlední, zda jsou na příslušném trhu přítomny leasingové společnosti, které poskytují pronájem kolejových vozidel, nebo jiní tržní aktéři poskytující pronájem kolejových vozidel.
Hodnotící zpráva se zpřístupňuje veřejnosti. Z toho důvodu bude níže uvedená hodnotící zpráva zveřejněna na internetové adrese společnosti POVED s.r.o. (Plzeňský organizátor veřejné dopravy), se sídlem Nerudova 25, 301 00 Plzeň, IČO: 290 99 846
1. K problematice leasingových společností
Objednatel po posouzení poměrů na trhu dopravců, potažmo poskytovatelů vozidel, a dalších souvisejících okolností dospěl k závěru, že soutěžená smlouva o veřejných službách umožní s případnými dílčími omezeními i dlouhodobý pronájem potřebných železničních vozidel. Dle závěrů Objednatele lze současně konstatovat, že na území Evropské unie je trh pronajímání železničních vozidel specializovanými společnostmi, pro něž je leasingová činnost hlavním předmětem podnikání, velmi rozvinutý.
Objednatel předpokládá, že případné náklady na pořízení vozidel budou tvořit součást výchozího finančního modelu, který bude součást zadávací dokumentace, resp. i soutěžené smlouvy. Odpisy předpokládaných vozidel, popř. finanční náklady spojené s leasingem vozidel tak budou tvořit součást základny pro výpočet kompenzace.
2. Výsledné hodnocení
Na základě mj. výše zmíněných skutečností dospěl Objednatel ve smyslu článku 5a odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 k závěru, že v rámci nabídkového řízení je v plném rozsahu zajištěn efektivní a nediskriminační přístup dopravců k vhodným vozidlům splňujícím podmínky nabídkového řízení. Z toho důvodu také Objednatel ve smyslu článku 5a odst. 2 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 nepřistoupil v rámci nabídkového řízení k žádným specifickým opatřením.